메카로 가는 길 - 이슬람에 대해(Mecca way - about Islam)

지구는 크게 아시아, 유럽, 아프리카, 아메리카로 나눈다. 각 지역에 대한 구분은 유럽인의 관점이다. 아무리 생각해도 아랍과 우리를 같은 아시아로 묶는다는게 이해되지 않는다. 유럽인들에게 아랍은 지근거리에 있는 아시아였고 후에 만나게 된 중국도 같은 땅덩어리에 있으니 아시아로 엮어 버린 것이 아닐까 한다. 유럽은 지들끼리 서로 지지구 볶고 하니 이해라도 되는데 아랍과 우리는 같은 아시아로 묶어 취급하는 것이 말도 안 된다고 본다.
Earth is largely divided into Asia, Europe, Africa and the Americas. Separations for each area is the view of Europeans. No matter how you think the Arab and binds us as such does not make sense to Asia. Arab support for the European land mass so as to meet after China in Asia in the local area was platted in Asia should it ever lost. Europeans do not understand each other edges are even fry Earth sees it's crap to deal tied to Asia, such as the Arab and us.

아랍과 우리는 만날 일도 거의 없었다. 오히려 유럽과 아랍은 서로 만나기라도 하고 존재라도 의식하고 있었던 것에 비하면 그로 인해 동아시아는 여러모로 손해를 많이 본다. 엄연히 아랍과 동아시아는 구분해야 하지 않을까 한다. 유럽이 발달하며 유럽의 문명은 어느덧 우리에게는 무척이나 친숙하다. 미국의 영향력에서 자유로울 수 없는 우리에게도 유럽의 문물은 너무 자연스럽다. 아랍은 전혀 친숙하지 않다. 굳이 알려고 노력하지도 않는다.
Arab and we could see almost nothing. Rather, European and Arab even meet each other and thereby more or less what was conscious presence in East Asia is in many ways even see a lot of damage. Distinctly Arab and East Asia and would not be separated. Europe and the development of European civilization slip away for us is very much familiar. We also can not be free from the influence of American civilization in Europe'm so natural. Arabic is not at all familiar. Do not even bother trying to get to know.

아랍은 불행히도 한국의 눈으로 본 시선이 아니라 미국이라는 편향적인 스펙트럼으로 본 시선이다. 특히나 헐리우드가 자신들의 이익과 재미를 위하여 가공한 이미지로 우리는 아랍을 대하고 있다. 문명의 4대 발상지이고 전 세계의 아주 막강한 영향력을 발휘하는 이슬람 문화와 종교에 대해서는 아는 바가 극히 없다. 코란이나 모하메트와 같이 자주 들리던 단어들이나 친숙하지 그 외에는 이슬람에 대해서는 테러라는 아주 부정적인 이미지만 남는다.
Unfortunately, this attention to the Arab States of the deflection of the spectrum rather than the gaze into the eyes of Korea. Especially in Hollywood worked for their interests and fun images we are against the Arabs. Extremely not know anything about the Islamic culture and civilization and the birthplace of four major religions to exert a very powerful influence in the world. The Koran often unfamiliar words and deulrideon such as meth or Mohammed left with only a very negative image of him except for Islamic terrorism.

지적인 궁긍증 차원에서 이슬람에 대해서는 배우고 싶다는 평소에도 했다. 그동안 이슬람에 대해 가볍게 읽을 수 있는 책을 봤다. 이슬람에 대한 역사였다. 이슬람이라는 종교에 대한 궁금증보다는 한 때 세계를 지배했던 이슬람의 역사에 대해 언제 한 번 책으로 읽고 싶다는 생각은 늘 하고 있었다. 그러다 이번에 이슬람으로 개종한 유럽인의 책을 읽게 되었다. 그것도 유럽인들에게 이슬람의 정보를 알려준 유럽인이라니 특이하다.
Gunggeung in intellectual level was increased to the usual desire to learn about Islam. Meanwhile, I saw a book that can be read lightly against Islam. Was the history of Islam. When you think I want to read a book once about the history of Islam that ruled the world at one time, rather than questions of religion and that Islam was always. Then read the book at this time was the Europeans who converted to Islam. It is unusual disgrace of Islam to the information provided by Europeans for Europeans.

시대 배경은 1990년대이다. 이 당시의 배경을 말하자면 사우디아라비아가 탄생한다. 저자의 이력도 특이하다. 저자는 유대인이다. 오스트리아 출신의 유대인이지만 종교가 없다. 신에 대해 무신론자였다. 신문기자가 된다. 이스라엘에 있는 사촌 형의 초대로 이슬람과 만나게 된다. 단순히 잠시 쉬로 간 이슬람과의 만남은 한 남자의 운명을 송두리째 변화시킨다. 무신론자라고 하여도 기독교적인 사회에서 살아온 저자는 어쩔 수 없이 유럽적인 관점으로 이슬람 사람들을 바라보게 된다.
The historical background is the 1990s. At the time of the background say that Saudi Arabia is born. The author of history are also unique. The author is Jewish. Although it is not a religion of Austrian Jews. Was an atheist for God. Become a newspaper reporter. At the invitation of a cousin in Israel are Muslim encounters. Simply encounter between Islam and briefly stripped swiro alters the fate of one man. Atheist author also lived in the Christian community to say is look at the Muslim people in European perspective is unavoidable.

지금 우리가 익숙하게 알고 있는 이미지는 최근에 만들어진 이미지라 이때만해도 지금과 같은 이미지와는 조금 달랐다. 여전히 유럽인들이 이슬람을 폄하하고 낮춰보며 자신들보다 모자란 인간이라는 생각을 하고 있었지만 그래도 이들에 대해 자신들의 이익을 추구하려 했고 이슬람도 자신들의 영토를 지키고 새롭게 국가가 태동하던 시기였다. 이럴 때 저자는 이슬람을 방문하게 되었다.
Now the image is made in the image of LA The only recent differed little images and even as we now know accustomed. Europeans still had a human being and I looked down and disparage Islam still scarce than they were trying to pursue their own interests for the new nation was born when they were guarding their territory even Islam. When this happens the author was visiting the Muslim.
저자가 이슬람을 방문하여 놀란 점은 이들이 순진무구할 뿐만 아니라 유럽인에 비해 정이 넘치고 함께 나누려 한다는 점이었다. 유럽인들은 내것 네것이 명확하지만 이슬람은 형제로써 함께 무엇이든지 나누려고 한다. 또한, 서로 상대방의 잘난점을 인정하지 않아 어려울 때는 뭉쳐도 위기를 극복하면 또 다시 서로가 반목한다. 끊임없이 자신들끼리도 끊임없이 국가가 세워지고 있던 때라 더욱 심했던 것으로 보였다. 
That the author was visiting the Muslim divide with Nolan points compared to the Europeans, as well as overflowing affection for these innocent naive. Europeans are mine, but yours is definitely going to share anything with Islam as a brother. In addition, if difficult when the other person does not recognize each other's pussy that also united to overcome the crisis once again at odds with each other. Constantly kkirido their country was being built was constantly's time to be more severe.

크게 사우디아라비아와 이란으로 나눠 볼 수 있는데 이 당시에 아쉽게도 이슬람은 기독교적인 요소가 삽입이 된다. 이슬람은 원래 종교라고 해도 이성이 더욱 강조되었다. 현세와 내세를 함께 믿지만 내세는 미래에 발생할 일이고 현세는 우리가 살고 있는 곳이기에 내세보다는 현세를 더욱 중요하게 여겼다. 신비주의적인 요소도 거의 없었다. 이성을 통해 신을 만날 수 있는 종교였다. 연금술이 발달하고 천문학이 발달한 이유가 바로 이슬람은 이성을 중시한 종교라 그렇다.
You can see a larger share of Islamic Iran and Saudi Arabia Unfortunately, at this time is to insert a Christian elements. Islam is more emphasis was placed on the rational Even though the original religion. Believe the life and afterlife afterlife is working with mortality occurring in the future is considered more important than the mundane afterlife because where we live. There were almost mystical elements. Religion was to meet God through reason. The development of astronomy and alchemy is why Islam is so called religious right is developed with an emphasis on reason.

불행히도 이슬람은 점점 이성을 중시하지 않고 기독교적인 신비주의를 받아들인다. 이슬람은 원래 사제가 필요없다. 너도 나도 다 사제가 될 수 있다. 하지만 점점 이슬람은 사제들이 힘을 갖게 되고 이들이 자신의 힘을 키우고 유지하기 위해 이슬람을 변질시킨다. 종교라는 이름으로 사람들을 교묘히 조종한다. 이것을 모르고 사람들은 코란이 알려준 본질보다는 엉뚱한 면에 집착하고 받아들여 이슬람에서 오히려 더욱 멀어졌다고 한다.
Unfortunately, Islam accepts Christianity without increasing emphasis on rational mysticism. Islam does not need the original priest. I do everything you can to be a priest. But gradually causes discoloration of Islam and Muslim priests have the power to raise them keep their power. The people in the name of religion and manipulate control. People do not realize this and accept stuck on the wrong side, rather than the nature of the Quran led me to jyeotdago further away from Islam.

저자는 우연히 가게 되었던 이슬람 나라에 대한 정보를 독일의 신문에 기고를 한다. 냉정하게 이슬람에 대해 유럽인의 편향적인 관점이 아닌 객관적인 관점을 기사로 송고한다. 당시에 사우디아라비아를 세운 왕과 알게 되고 그를 돕기도 한다. 유럽인이지만 점점 이슬람에 동화되면서 이슬람 사람보다 더욱 이슬람의 근본적인 본질에 대해 집중하고 이슬람 사람들에게 잘못된 점을 지적한다. 그는 사람들에게 "당신은 이슬람 사람입니다."라는 소리까지 듣는다.
The author has also written about a Muslim country that was accidentally go to a German newspaper. To send an investigative article coldly objective non-biased point of view of the European perspective about Islam. Time to make the acquaintance of the king and the founder of Saudi Arabia, and also help him. Europeans, but increasingly assimilated into Islam as focusing on the more fundamental essence of Islam than Muslim men and Muslim people to point out what is wrong. He told the people, "You are a Muslim people," Listen to the sound of.

무신론자이고 유대인이며 기독교적인 사고를 하던 저자는 이슬람을 개종을 한다. 게다가 아랍 모든 나라를 전부 돌아다닌다. 아프카니스탄까지 돌아다닐정도로 아랍과 이슬람의 모든 유적지와 성지까지 돌아다니며 이슬람에 대해 종교적으로 귀의를 한다. 단순히 종교적인 귀의에 그치는 것이 아니라 유럽인들에게 이슬람에 대한 올바른 정보를 전달하는 전달자의 역할까지 한다. 당시로써는 유일한 사람인 듯 하다. 책에서 이슬람으로 개종한 유럽인에 대한 언급이 전혀 없는 걸 보면.
The author was a Christian, and Jewish atheist thinking is the conversion to Islam. Besides wander all the Arab nations. Afghanistan oozing enough to go around to all the sites and sanctuaries in the Arab and Muslim ears to be religious about Islam. Rather than just stopping to religious ears and to the Europeans to act as messenger to deliver the right information about Islam. At the time it seemed the only person rosseoneun. A reference to the Europeans who converted to Islam in the book do not look at me at all.

유럽에서 넘어온 유럽인이자 이슬람으로 개종하여 이슬람의 본질적이고 정신적인 추구를 한 인물이라 아랍의 여러 민족들과 왕족들은 그를 융성하게 대접한다. 이 당시는 아직까지 아랍나라들도 제대로 국가로써 제대로 갖춰지기 전이라 그가 가는 곳마다 역사적인 일들이 많이 벌어지고 직접 왕에게 부탁을 받고 사명을 수행하는 이야기도 나온다. 책에서 당시의 왕들이 나오는데 이들은 각각 건국의 아버지들이다. 저자도 사진이 나오는데 나중 사진을 볼때면 유럽인이 아닌 아랍민족으로 느껴진다.
Converted to Islam over from Europe by Europeans, and essential, because a person seeking spiritual peoples of the Arab and Muslim royal family should treat him to flourish. At this time also comes the story of the Arab countries, yet also properly equipped before any country as well because wherever he goes historic mission carried out a lot of things going on directly under the king asked. In the book came out, they were at the time of each king are the founding fathers. The authors also came out this picture I feel as if I see the Europeans, Arabs, not later pictures.

저자는 이슬람의 순수한 종교적인 본질에 동화되고 이슬람 사람들의 유럽인들과 다른 면에 개종을 한다. 그런데, 신기하게 저자가 이슬람의 좋은 점이라 이야기하는 부분은 동아시아라고 다를 바가 없어 보였다. 그렇게 따지면 아랍과 동아시아를 아시아로 묶은 점이 어색하지 않게도 보인다. 책을 읽어보니 유교는 종교라고 생각하지 않았는데 유교도 충분히 종교로 받아들이고 믿을 수 있게 보였다. 이슬람도 내세보다는 이성이 더 강조된 종교라고 하니.
The author is assimilated into the pure essence of religious conversion to Islam and to the other side of the Muslim people and Europeans. But, miraculously parts the author of the story was not a good point of Islam is different from that of the East Asian bar. In terms also does not seem so awkward point tied the Arab and East Asia. I had read the book Confucianism Confucianism reliably enough to accept a religion did not think religion. Islamic religious reason do you say is more emphatic than the afterlife.

이 책인 <메카로 가는 길>은 유럽인이 이슬람으로 개종하게 된 계기와 여정만 있지 않다. 저자가 살았던 당시의 이슬람 국가들의 상황과 그들이 유럽과 반목하며 - 당시는 제국주의가 번져가던 시기 - 각자의 국가를 세우는 역사를 알게 해 준다. 지금과는 다른 당시 아랍의 상황을 간접적으로 알려준다. 친숙하지 않은 지식은 익숙해지고 머리에 들어오는데 시간이 걸린다. 
This book, <The Road to Mecca> not only the instrument and the European journey is to convert to Islam. The author lived at the time of the Islamic countries and the European situation and they feuded and - when time is on his way imperialism has spread - makes it a self-erecting know the history of the country. Now and then indirectly tells the other Arab situation. Unfamiliar knowledge comes in and takes time getting used to the head.

<메카로 가는 길>은 그나마 저자가 기자로 활동을 했기에 보다 자세하고 구체적으로 설명과 묘사가 있어 그나마 많이 어렵지 않게 읽을 수 있었던 책이다. 그럼에도 꽤 오랫동안 여러 이유로 읽었던 책이다. 이슬람은 여전히 나에게는 미지의 공간이자 어려운 영역이다. 우연히 읽게 된 이 책으로 인해 조금 더 이슬람에 대해 - 그것도 근본적인 본질 - 알 수 있게 되었다.
<The Road to Mecca> is the book because we dont have the author's attitude than working as a journalist, and specifically with the depiction was not difficult to read much dont. Nevertheless, a book I read a long time for a number of reasons. Islam is still a difficult area for me space and the unknown. A little bit more about Islam because of the chance to read the book - it fundamental nature - have been able to see.



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