아웃 오브 박스 - 고정관념 타파(out of box - Breaking stereotypes)

창의력과 관계되어 있는 사람중에 가장 쉽게 떠 올릴 수 있는 사람은 아마도 광고를 만드는 사람일 것이다. 우리들이 TV나 신문등을 통해 보는 광고는 우리의 마음을 움직이게 만든다. 우리 마음을 움직이는 힘은 어디서 나오는 것일까? 우선, 광고를 보고 흥미가 가야 한다. 광고는 우리가 보고 싶어 보는 매체가 아니다. 드라마를 보기 위해 기다리며 어쩔 수 없이 본다. 신문을 읽을 때 지면을 넘기며 어쩔 수 없이 본다. 보기 싫으면 안 보면 된다.
The person who can come up with the easiest person in the relationship between creativity and is probably making an ad. Move makes our hearts through the TV or newspaper ads to see us this. Where Does moving out of our mind power? First, the advertisement should be interested to see. We are not looking to see the media advertising. We reluctantly waiting to see the drama. We may be forced to read the newspaper neomgimyeo the ground. Do not view if you do not want the look.

채널을 다른 곳으로 돌려 잠시 다른 프로그램을 보거나 신문을 잽싸게 넘겨 읽어 버리면 된다. 광고는 보는 사람들의 시선을 빼앗아야 한다. 광고가 선택되어지지 않으면 광고로써의 기능은 사망이다. 사람들이 '뭐지?'하고 보게 만들어야한다. 자발적으로 집중해서 보지 않는다는 한계를 이겨내기 위해서는 호기심을 자극하고 끝까지 볼 수 있게 만들어여 한다. 이 부분이 창의력을 요한다. 뻔하디 뻔한 내용으로 하면 안된다. 광고가 촌스러워도 보게 만든다면 성공이다.
Turn to change the channel to another program to view a short pass real quick and beorimyeon read the newspaper. People should take a look to see ads. If not selected as a function of ad Ad is death. 'What?' And make people see. The woman made ​​a curiosity and to see all the way to get around the limitation does not look to focus on a voluntary basis. This part requires creativity. Information should not be obvious to almost hardy. Success is made ​​to see if the village is also seureowo ads.

고정관념을 깰 때 사람들은 신기해서라도 본다. 고정관념을 어떻게 깰 것인가에 대해서 '아웃오브박스'는 제목 그대로 상자 밖에서 보라고 한다. 상자 안에서 아무리 노력을 하고 고민을 해도 결국에는 상자라는 틀을 벗어나지 못한다. 상자라는 틀을 벗어나기만 해도 기존에는 없었던 새로운 창조가 만들어진다. 이를 위해 시간, 생각, 공간, 미래를 변화시켜라고 알려준다. 
We got to find the shooter to wear when people break the stereotypes. What about how to break the stereotypes and look outside the box and has the title 'out of box' is. No matter the effort and worry in the box if the box does not deviate from the framework of the end. The new creation may only escape was not existing in the framework of the box is made. This indicates that for varying space, time, thought, future.
 
이게 무슨 뜻인가? 우리가 보는 대상의 시간에 집착하지 말고 유연하게 받아들이도록 한다. 사물의 그림자는 시간에 따라 변화한다. 콩에서 콩이 난다는 생각만 해서는 다른 생각을 할 수 없다. 사무실에서만 보는 사물은 다른 면을 발견하기 힘들다. 다가오는 미래를 내가 직접 변화 시킬 수 있다. 시간, 생각, 공간, 미래를 어떤 식으로 어떻게 변화시키느냐에 따라 창의력 관점에서 기존과는 다른 창작물이 생겨난다.
What does this mean? The flexibility to accept and do not stick to the time we see the target. The change over time, the shadow of the object. Can not think of another idea not only flies in the beans is beans. Difficult to find other things to see if an office is only. I can change yourself for the coming future. Arises and this is another creation from the creative point of view, depending on how old the sikineunya change in any way space, time, thought, future.

창의력에 대한 책은 창의력을 발전시키기 위해 머리를 말랑 말랑하게 하는 방법에 대해 알려주거나 기존과는 다른 창의력으로 만든 작품을 보여주는 책들도 있다. 창의력만드는 방법에 대한 책은 읽다보면 재미도 있고 다양하게 사물을 바라보는 측면을 제시하지만 읽다보면 이게 창의력을 키우는 방법을 알려주는 책인지 가쉽거리 책인지 구분이 안 될 때도 있다. 어느 순간 책에 나온 내용을 따라한다고 창의력이 늘어나는 것인지 궁금증이 들게 만든다.
Some books tell us, or show other creative works are created and how to make fluffy existing hair in order to develop creative book about creativity. If you read a book on how to make creativity sometimes it will not distinguish whether it is, tell you how to raise a fun and creative book books gossip away present, but the side looking at the various things you read. One moment makes this deulge questions that according to the information in the book is growing creativity.
창의력을 만든 작품을 알려주며 창의력에 대해 이야기하는 책은 기존에 선보인 창의력 제품을 보며 '오~~'하는 심정을 읽지만 어느 순간 그저 책으로 창의력 관련 실전사례를 읽는다는 생각이 들 뿐이다. 그만큼 창의력은 단순한 것이 아니다. 창의력에 대한 몇몇 작품을 읽는다고 창의력이 는다면 좋겠지만 창의력에 대한 책에서 소개한 창의력 넘치는 사고를 한 사람이나 제품을 만든 사람은 정작 그런 책을 읽지 않을 가능성이 더 크다.
The only book that tells the story about the creative works made ​​in Creativity Creativity is looking to present its original products only to read the feelings of 'Whoa' reads the relevant practical examples of creativity at some point just to think of the book. Creativity is not that much simple. He read some of the creative work is more likely if neunda creativity jeongjak not read that book or person who made ​​the product a full creative thinking in the book I wish to introduce to creativity.
 
그럼에도 이런 책은 읽는 사람으로 하여금 감탄을 하게 만들고 기존과는 다른 방법으로 접근한 사례를 통해 창의력이 어떤 것인지 알게 된다. 문제는 읽고 끝난다는 것이다. 나를 비롯한 대부분 사람들이 이런 책을 읽고 감탄으로 끝낸다. 자신이 적용한다는 것은 언감생심으로 생각하고 좋은 책 한 권읽었다며 만족해한다. 책의 저자는 이런 내용을 독자들에게 알리는 것으로 끝내고 싶을까? 변화하기를 원할까? 솔직히 그 점은 명확하지 않다. 
Nevertheless, what is learned through creativity allows the reader to create an access to the admiration and traditional practices such other method books. The reading ends with problems. Most people, including me, read this book ends with admiration. I think it should apply itself to eongamsaengsim and happy one good book I read said. Sipeulkka finish this information to inform your readers of the book is the author? Do want to change? Frankly, it is not clear that point.

'아웃 오브 박스'는 다양한 창의력 실전 사례를 보여준다. 더구나 칼라사진과 함께 보여주고 있어 이해가 더 잘 된다. 몇몇 사례들은 글로만 소개되고 있어 조금은 아쉽기도 했지만 책에서 설명하고 보여주는 사례만으로도 충분히 만족스럽다. 책에서 몇몇 사례는 지속적으로 반복되어 소개되어 약간 지루하기는 했다. 특히, 마포대교 자살 방지 캠페인은 익히 알고 있었는데 이 책의 저자가 참여를 했는지 너무 자랑스러워한다는 뿌듯함이 글을 통해 느껴질 정도였다.
Shows a variety of creative practice examples 'out of box' is. Also shown with color photo's are more well-understood. Some examples are the only article I am fully satisfied with just being introduced in the book describes and shows a bit of practice, but also ahswipgi. In the book, I was introduced to some boring, some examples are repeated continuously. In particular, it was enough to know that you have had to join Mapo Bridge suicide prevention campaign is well felt by the author of this book is that I'm so proud ppudeutham Post.

거의 매 챕터마다 마포대교 사례는 빠지지 않고 등장한 듯 하다. 공익적 측면에서도 성공했고 칸 광고제를 비롯한 다수의 광고에서서도 인정을 받아 본인 스스로 무척이나 자랑스러웠던 듯 하다. 실전 사례가 책에는 상당히 많이 등장해서 사례만 읽어도 충분할 정도인데 책을 읽다보니 책에서 이야기하려는 요점과 핵심은 기억이 나지 않고 사례들만 기억났다. 그 사례들을 무엇때문에 내용에 포함시켰는지 기억나지 않을 정도로 사례들이 재미있었다. 몇몇 사례들은 다른 책에서도 보기는 했지만.
It seems almost every chapter appeared without falling Mapo Bridge case. It was successful in terms of public interest even at the Cannes Advertising Festival, including a number of advertising under the recognized yourself or seem very proud. Sufficient degree of inde also read the book, but it appeared quite a lot of practice practice practice reading the book, I remembered only the case does not remember the key points you want to talk in the book. It was interesting examples are included so you do not remember all the details of the cases brought since. Some examples are, but the views from other books.
 
독자로써는 읽다보니 반복되는 사례로 다소 지치는 면도 없지 않아 있었지만 책을 써야 하는 저자로써 볼때면 워낙 참신한 사례들이 많이 포함되어 있어 책을 쓸 때 참고해서 인용할 사례들이 많이 포함되어 있는 좋은 책으로 느껴졌다. 창의력에 대한 책이 많이 나왔고 나오고 있는데 가장 좋은 책은 뷰를 알려주는 책으로 보인다. 자신이 적용할 수 있는 실전사례나 방법을 알려줘서 책을 읽는 사람으로 생각하게 만들어주고 자신의 처지에 맞는 아이디어가 떠오른다면 그 책은 성공한 것이 아닐까한다.
I do not shave, but eopji rosseoneun readers reading some examples that are tiring to repeat if I see that as an author to write a book that is so innovative practices it contains a lot of good books that are felt to be quoted by reference contains many examples when writing the book. This book came out about a lot of creativity out there seems to indicate a view of the book is the best book. If you make people think reading a book known for being practical examples and how you can apply for your situation will come up to give their own ideas and the book is it ever succeeded.

개인적으로 '아웃 오브 박스'를 읽으면서 아이디어가 떠 오른 적은 없지만 책에서 나온 많은 사례를 읽으며 '우와~~ 이렇구나~!'하며 읽었다. 
I read a little 'out of the box' individual right to left reading a lot of practice, but the idea came from a book I read 'WOW ~ ~ ~'re yireot!' And.



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