뇌를 훔치는 사람들 - 자유의지(The Brain sell - Free will)

누군가 나에게 "당신은 똑똑합니까?"라고 묻는다면 그렇지는 않다고 대답하지만 속으로는 어느정도는 똑똑하다고 믿는다. 대부분의 사람들이 나와 같다. 아이큐 150을 갖고 있는 사람도 분명히 그럴 것이다. 똑똑하다고 이야기를 듣는 사람도 그럴 것이다. 대부분의 사람들은 자신이 평균 이상이라고 믿는다. 평균 이상인지에 대해 확인한 적이 없으니 믿는다는 표현이 정확할 것이다. 자신이 자신을 믿지 못하면 인간은 사는게 힘들기도 하기에 그런 믿음은 아주 편하고 이익이 된다.
Someone to me, "You're smart, do?" Andago asking if it is somehow clever answer, but believe that deep down. Most people like me. Is clearly a man who has an IQ of 150, so. To hear smart people say so. Most people believe themselves above average. Above average for sure what the correct expression would never believe eopeuni. If this man is his own Thus it hard to believe that faith is a very easy to pray profits.

똑똑한 인간이라 자신이 내리는 결정은 무조건 내 자유의지에 근거해서 판단한 현명한 결정이라 본다. 이에 대해서는 추호도 의심한 적이 없다. 밥먹고 움직이고 하는 모든 행동은 내가 하고 싶어서 하는 것이지 누군가 나에게 시켜서 하는 행동은 절대로 아니다. 더구나, 난 청개구리와 같은 사람이고 사회에 순응하는 사람이 아니라 누군가 시켜 무엇을 한다는 것은 생각하기도 끔찍하다며 자신이 스스로 내린 결정이 중요하지 남들과 나는 다르다고 확신한다.
Smart humans because of my own free will decisions based on the unconditional wise decision because judges look. In absolutely no doubt never see. I eat rice all the action they want to move to marry someone who is not me, so the action is never. Also, I like him and the Frog conformist society, do not let anyone even think that it is terrible that decision themselves, saying they were no different, and I'm sure others.

슬프게도 당신의 그런 믿음과 확신은 절대적으로 틀렸다. 다르다가 아닌 틀렸다. 불행히도 내가 하는 행동 중에는 실제로 내 의지와는 상관없이 누군가 교묘하게 조정한 술수에 넘어간다. 인정할 수도 없고 이해하기도 싫고 도저히 수긍이 가지 않겠지만 사실이다. 나처럼 똑똑한 인간이 누군가의 조정을 받으며 산다는 것이 말이 되냐면서 화를 낼 사람도 있겠지만 똑똑하다고 피할 수 있는 것은 아니다. 
Sadly, you are absolutely wrong that belief and confidence. Is not different from wrong. Unfortunately, while I'm actually in the act, regardless of the will and someone goes to maneuver skillfully adjusted. Could not possibly understand and agree admit I hate the fact that two kinds of it or not. Smart as I receive the adjustment of human beings to live someone while you kidding me angry that people can be avoided, but it is not that smart.

인간의 유인원가 98%이상 DNA가 같다고 한다. 그럼에도 인간이 지구를 정복한 것은 여러 이유가 있지만 그 중에서도 인간의 뇌가 지구정보의 가장 큰 원동력이자 핵심일 것이다. 인간은 다른 동물들과 달리 도구를 만들고 생각하며 끊임없는 개선을 이뤄냈다. 얼마나 대단한가? 이런 인간의 뇌는 다른 신체 부위와 달리 아직도 미지의 세계다. 뇌를 해부하는 것은 얼마든지 가능한데 뇌 안에서 어떤 작용이 일어나는지에 대한 연구는 이제 초기 단계이고 겨우 겨우 조금 알아냈을 뿐이다.
More than 98% of human DNA is assumed to be the same as yuinwonga. Nevertheless, it is the human conquest of the earth Among the many reasons, but the human brain is the most powerful force of the earth and information will be a key. Unlike other animals, humans are thought to create a continuous improvement tools to clinch. How great? The human brain is such a contrast to other parts of the body is still unknown world. Anatomy of the brain it is always some action going on in the brain ganeunghande the early stages of research now and find out a little bit nd just barely.

아주 작은 부분만 알아냈는데도 불구하고 겨우 그 정도의 연구만으로도 엄청나게 많은 궁금증이 풀리고 있는 실정이다. 과거에 이럴 것이다, 저럴 것이다라고 이야기했던 것들이 인간의 뇌를 탐구하여 그 원인을 밝혀 낸 것들이 많다. 특히, fMRI를 통해 인간의 뇌가 어떨 때에 어떻게 반응하는지를 관찰하면서 인간의 행동과 심리의 차이를 연구하고 이를 적용하여 인류의 발전에도 큰 진전을 이뤄냈다.
Only a very small portion only found out that, despite the enormous amount of research just loosen up many questions in Korea. Will do this in the past, will protect us from things that were told to explore the human brain turns out that the cause of a lot of things. In particular, fMRI and how the human brain reacts Sometimes when observing the difference between human behavior and psychology to study and apply it to even greater progress in human development clinch.
불행히도 큰 진전은 인간에 대한 탐구로 시작했을지라도 이제는 거의 대부분 마케팅으로 활용되고 있다. 특정 상황에서 인간은 어떻게 움직이고 어떤 반응을 보이고 어떤 결정을 하는지에 대한 연구는 인류 발전에 도움이 되는 방향으로 시작되었을지라도 정작 이 부분에 대해 집중하고 더욱 많은 연구비를 투자하고 활용하는 것은 각 기업들이다. 기업들이 하는 이유는 명확하다. 어떻게 해야 자신의 상품을 고객에게 효과적으로 판매할 수 있을 것인가에 대한 근본적인 질문에 해답을 주기때문이다.
Unfortunately, the quest for greater progress in the human, although now most marketing started being utilized. In certain circumstances, humans have to show how to decide what to move that kind of reaction for the study of human development in the direction of help, even if it started to concentrate on this area, come more and more to take advantage of investment funding to each companies. Why companies are clear. How can I effectively sell their products to customers will be able to answer the fundamental questions is because it.


책의 저자는 '뉴로마케팅의 아버지'라고 한다. 뉴로마케팅은 뇌에 정보를 전달하는 뉴런과 마케팅을 결합한 것으로 인간의 무의식적인 감지등을 연구하여 이를 마케팅에 활용한 것을 말한다. 의식도 아닌 무의식을 연구한다. 내가 하는 모든 것들중에 의식하고 하는 행동보다는 무의식적으로 하는 행동이 비교도 안되고 월등하게 많다. 지금 이렇게 글을 쓸 때 내용은 생각을 하지만 타자를 치는 손가락은 무의식적으로 알아서 손가락이 움직인다. 누군가를 만나 인사할 때도 무의식적으로 한다. 우리가 하는 행동의 대부분은 아무런 의식도 하지 못하고 한다. 모든 것을 다 의식하고 한다면 인간은 제 명에 살지도 못하고 단명하게 될 것이다. 엄청난 에너지가 늘 소모될테니.
The author of the book 'the father of neuromarketing' called. Neuromarketing neurons convey information to the brain and that a combination of marketing and human studies to detect involuntary utilizing it refers to marketing. Study of consciousness, not unconsciousness. All the things that I am aware of the unconscious rather than the act should not compare the behavior is superior to many. So now I think about writing, but when your fingers are typing fingers move involuntarily taken care of. Even when someone unknowingly personnel to meet. Many of the actions we have no consciousness that does not. If all that human consciousness and not the first people to have lived will be short-lived. I'll always be a huge energy consumption.

우리는 의식하지 않고 콜라를 집는다. 목이 마르다. 여러 음료중에 콜라를 고른다. 시원하다고 생각하니깐. 이런 일련의 과정이 정말로 당신 스스로 의식적인 행동의 결과를 통한 최종판단이라고 믿는가? 불행히도 그렇지 않다. 실제로, 콜라를 블라인드로 테스트했을 때 코카콜라는 선택되지 않았다. 하지만, 공개되었을 때는 많은 사람들이 코카콜라를 선택했다. 이는 끊임없이 코카콜라에서 광고를 통해 지속적으로 마시면 시원해지고 갈증이 해소된다는 식의 노출을 선 보인 결과이다. 무의미하게 지속적으로 노출하는 이뉴는 바로 우리의 무의식에 각인시키기 위해서다. 
We are not conscious of coke crowded house. Thirsty. Pick-Cola beverage in many. Think that's supposed to cool. This sequence is really the result of conscious action on your own through the final judgment as to believe? Unfortunately, it is not. In fact, when tested blind-Cola Coca-Cola is not selected. However, when the public have been to a lot of people chose to Coca-Cola. This continued through the constantly drink Coca-Cola advertising is resolved refreshing thirst-ray showed that the result of the exposure of the equation. Continuous exposure to a meaningless yinyu is stamped right into our subconscious in order wihaeseoda.

식역하광고라는 것이 있다. 무엇인가를 볼 때 아주 짧은 시간에 광고가 노출된다. 우리의 의식은 인식하지 못하지만 무의식은 눈치를 챈다. 반복적으로 노출되면서 무의식은 분명히 인식한다. 자신도 모르게 그 영향을 받아 코카콜라를 집게 된다. 처음에 이런 광고는 말도 안된다고 했다. 실제로 이 연구를 발표한 사람은 사회적인 매장을 당하기도 했고 자신이 거짓말을 했다고까지 했지만 그 후의 연구결과 현재는 이런 광고는 가능하다는 결론이 나왔다. 
Sikyeok would be called the ad. What is viewed in a very short time when the advertisement is exposed. Undetected our consciousness to unconsciousness chaenda noticed. Repeatedly exposed to unconsciousness is clearly recognized. The Coca-Cola unwittingly influenced by the index. These ads were initially nonsense. In fact, one study published in the Social danghagido stores and lied to his studies, but later concluded that currently available for these ads came out.
우리가 인식하지 못하지만 우리가 보는 수 많은 매체를 통해는 우리는 광고에 노출되어 있다. 그것도 고도로 조작화되고 정밀하게 장치되어 우리의 무의식에 끊임없이 침투당하다고 있다. 평범한 사진인데 그 안에 메세지가 숨어있다. TV 드라마에서 주인공이 마시는 음료와 각종 도구들은 직접적인 광고가 아니지만 협찬을 통해 시청자들에게 노출되고 나도 모르게 그 제품들을 구입하고자 하는 욕망에 사로잡힌다.
But we do not recognize a lot of what we see through the media that we are exposed to the ad. It is a highly accurate device tools coordinate the party that we can penetrate the subconscious constantly. Ordinary photos but the message is hiding inside. The protagonist in the TV drama drink and various tools are advertising is not directly exposed to the viewers through the sponsorship of the product involuntarily obsessed with the desire to buy them.

뇌에 대한 탐구는 인류 발전을 위한 중요한 시작점이지만 어느덧 기업들의 가장 중요한 이익창출의 도구로 활용되고 있다. 대표적인 TV를 시청하지 않으면 이러한 노출에서 자유롭게 주체적인 자유의지를 펼쳐 보일 것이라 자신한다면 이것은 엄청난 오산이다. 이미 그보다 더 큰 매체가 우리 눈앞에 있다. 바로, 스마트폰이다. 스마트폰을 통해 우리는 수없이 잠재의식에 들어오는 이미지들을 감당하지 못할 정도로 흡수하고 있다.
The quest for the brain important starting point for the development of the human race, but gradually the most important companies being utilized as a tool for profit. If you do not watch TV a representative free from such exposure independent of their own free will, then it would seem to unfold is a huge mistake. Instead, the media is already in front of us are greater. Just smart phones. Without a smartphone can be subconscious allows us to handle incoming images may not be enough to absorb.

스마트폰이 아니라도 잡지를 통해서도 침투당한다. 위에 있는 사진은 평범한 꽃 사진으로 보이겠지만 자세하게 살펴보면 엄청난 메시지가 그 안에 숨어있다. 이런 식으로 우리 생활 곳곳에 이미 피할래야 피할 수 없을 정도로 우리는 노출되고 있다. 불행히도 우리는 계속해서 누군가에게 조정당하고 있다. 사고 싶은 것을 살 때 정말 필요로 사는 것인지 나도 모르게 무의식에서 지시하는 행동대로 꼭두가시처럼 하는지 여부를 생각해 봐야 한다. 한 마디로 한 번도 생각해 보면 그나마 아주 조금 낫지 않을까 한다.
Smartphone penetration is not even real shot through magazines. The photo above may seem a mundane detail of flower pictures look great message hiding inside. In this way we avoid living around raeya already so we can not avoid being exposed. Unfortunately, we continue to adjust to being a somebody. I want to buy want to buy when you buy things you really need to act involuntarily, as directed by the unconscious kkokdu should consider whether, as a thorn. Dont think about it once in a word Would be a little better.

결국에는 알고 당하느냐, 모르고 당하느냐의 차이정도만 있을 뿐이다. 이놈의 무서운 세상 더러워서라고 아무리 소리쳐도 피할 수 없는 세상에 우리는 살고 있다. 피할 수 없으면 즐기라고 하지만 그렇다고 이걸 즐기면 폐가망신할 수 있으니 최대한 자신도 모르게 저지르는 소비를 조심해야 한다. 우리가 하는 소비는 우리의 의지가 아니라 누군가 우리에게 심어놓은 지시에 따르는 것일 확률이 크다. 무서운 세상에 살고 있다. 우리는.
Per eventually know them, the party did not know whether to be only about the only difference. No matter how dirty it sounds darn scary world renovate the world we live in can not be avoided. However, this does not mean it can not be avoided enjoy this as much as possible so you can enjoy an embarrassment lungs unwittingly commit should be careful consumption. We do not spend our willingness to follow the instructions on anyone we may have planted the probability is high. Live in a scary world. We are.


그림에 숨어있는 것은 글자이고 영어이다. ^^;;
It is hidden in the picture characters and English. ^ ^;



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