살아야 하는 이유 - 소세키와 윌리엄 제임스(Soseki - William James)



웃는 모습은 당연히 아니지만 무표정도 아닌 알 수 없는 표정으로 정면을 응시하고 있는 김상중이라는 사람의 눈길에 내가 벗어날 수 없어 이 책을 읽었다고 하면 좀 낯간지럽지만 '살아야 하는 이유'라는 제목과 재일교포 2세으로써 겪는 정체성에 도쿄대학 교수라는 특이성(??)까지 결부되고 책의 두께까지 합쳐 한 번 읽어보고 싶다는 유혹이 든 책이다.
 2 years of Korean residents in Japan titled 'reason to live' tickle a little familiar, but if you read this book and smile, of course, but I can not escape the attention of a man named Kim, Sang - Joon expressionless stare straight ahead with a look of unknowntemptation suffered by identity is associated professor at the University of Tokyo specificity (?) once to the combined thickness of the book you want to read the book.

책 제목인 '살아야 하는 이유'에서 느껴지는 것처럼 우리들은 살아간다. 그런데, 살아간다는 것을 포기하거나 두려워 하거나 물음표를 간직하고 살아가는 사람들이 있다. 일본에서 3월 11일 - 동일본 대지진 후 일어난 일련의 대사고 - 이후에 벌어진 사고로 일본 사람들이 혼란해 하고 인생이라는 무엇이고 살아간다는 것은 무엇인가에 대한 이야기를 전달해 주는 책이다.
 Felt in the book title is 'reason to live' as we live. However, there are people to be afraid to give up or to live or live to keep the question mark. The story of life to live, and what happened by accident after Japan from March 11, 2008 - for the series of accidents happened after the Great East Japan Earthquake and the Japanese people are confused about what is a book that delivers.

흔히 이런 책들은 이렇게 하시는 것이 좋습니다라거나 도움이 되셨으면 좋겠습니다라는 이야기를 하는 책들과 달리 이 책을 시작하며 확실한 실마리를 바을 수 있을 것이라고 적혀 있는 글을 보면서 속으로 깜짝놀랐다. 보통은 그렇게 이야기하지 않는데 반해 이토록 자신있게 이야기를 하다니 하면서 말이다.
 Often startled into looking at the article written books and a story that I hope that sense that you do so the help rageona recommended this book would be obvious clues Bar. Whilst the story usually does not talk about it, whereas such a confidently said.

3월 11일 이후의 일본에서 벌어지는 심리 상태에 대해 이야기를 하고 자신의 생각을 전달하는 듯 하지만 그 보다는 자신보다 먼저 삶을 끝내버린 아들에게 하고 싶었던 이야기가 아닐까 싶었다. 공교롭게도 그 직후에 동일본 대지진이 일어나 살아야 한다는 것에 대해 이야기를 전하는 것으로 보였다. '아들아~! 이래서 살아야 한단다'라고 말이다.
 Than that was the end of his life before his son wanted to talk, but to convey their thoughts and stories about the psychological state takes place in Japan after the March 11, thinking I wanted to. Incidentally, seemed to convey the story immediately after the Great East Japan Earthquake that live up. 'Son! Why I gotta live 'he said.

책은 200페이지 밖에 안 되지만 한 페이지 한 페이지 읽고 생각해야 할 것들로 가득차 있어 휘리릭~ 읽지도 못했지만 계속 되씹어 읽어야만 할 책이다. 굳이 분야를 나누자면 철학에 가깝지만 그렇다고 어렵고 현학적인 용어로 읽는 사람으로 하여금 질리게 만들지 않고 진지하지만 조근 조근하게 양해를 구하면서 이야기하는 듯 한 느낌이 든다.
 The only lyric bent, but the book is only 200 pages and is filled with the things you need to think to read a single page to read the did continue doessipeo, read book. Sleep feels it closer to the philosophy obtain understanding for people to leave the reading difficult and with the pedantic terminology without creating seriously but jogeun jogeun the story seemed to bother about the field.

책의 전체적인 면을 갖고 독후감식의 글을 쓰는 것보다는 한 단락 한 단락이나 한 장 한 장씩을 아니, 한 문단씩 글을 해체하며 곱씹으면서 저자가 이야기한 내용에 덧붙여 내 생각을 하나씩 주석달아야만 하는 것이 아닐까 하는 생각이 드는 책이다. 그러나, 딱히 주석을 달거나 내 생각을 따로 적어야 할 이유는 그다지 크지 않는 것은 저자의 생각에 많은 부분에서 동의하고 미처 생각하지 못했던 부분은 저자의 이야기를 통해 그렇게 생각할 수 있다고 다시끔 돌아보게 되었다.
 Dismantle the article, one paragraph at a sheet of a paragraph, a paragraph or a chapter book than writing a book report of the expression, and multiply that sink in addition to the author's story, I think only one hoist commentI think that it might be a favorite book. However, for no apparent reason to annotate and write down my thoughts apart not very big on the idea of the author, and agree, in large part, had not thought through the story of the author again, so that you can think off, look back.

일본 소설가 소세키와 미국 심리학자 윌리엄 제임스의 글을 전제로 저자가 생각하는 걸 주로 엮은 후에 막스 베버와 죽음의 수용소에서의 저자인 빅터 플랭크의 사상까지 합쳐 책의 전체적인 이야기를 전달해 준다. 
 Japanese novelist Soseki and the writings of William James, American psychologist usually hooked up to the author to think the premise of the book combine to flank the idea of ​​the author of Max Weber and the death camps in the Victor can deliver the whole story.

책의 구성이 '행복론의 종언'으로 시작되어 '사람은 왜 살아가는가' '왜 이토록 고독한가' '다섯 가지 고민거리(돈,사랑,가족,자아,세계)' '고민으로 둘러싸인 시대' '진짜 자기를 찾는다는 것' '우리는 다시 시작할 수 있을까' '믿는다는 것은 무엇일까' '살아갈 근거를 찾아낼 수 있을까' '인생이 던진 물음에 답한다'으로 맺는다.
 Configuration of the book is the start of the end of haengbokron 'Why' people why salahganeunga 'such godokhanga five worries away (money, love, family, self, world), surrounded by troubled era, the' real 'selffind bears' we could start to believe what is' live 'basis' could find the answer to the question of life thrown in'.

워낙 하나씩 이야기를 하고 떠들기 좋은 주제들로 구성되어 있지만 그 중에 하나인 '진짜 자기를 찾는다는 것'만 아주 잠시 언급을 하자면 현대인들은 진짜 자기를 찾으려고 하지만 진짜 자기를 찾으려고 하기 때문에 불행하고 힘들다고 한다. 나라는 한 개인은 이미 세상에 태어나 삶을 살고 있는데 거기서 진짜 나를 찾는다는 것이 무슨 의미가 있을 것인가? 그렇다면, 지금의 나는 가짜이고 무가치한 존재라는 의미가 되어 버린다. 현재 존재하고 있는 나를 인정하고 받아들여야 행복할 수 있다. 진짜 자기를 찾는다는 것은 나라는 본질을 찾기 위한 과정이 아니라 거꾸로 헛된 욕망을 쫓는 과정이 될 수 있다. 어느 곳에서 어떤 모습으로 존재하든지 그것은 전부 나이다. 나라는 존재 자체가 변하지는 않는다. 상황에 맞게 적응을 하고 보이는 모습은 달라보일 수 있지만 말이다.
 Spouting good topic Because one story, but among them one will find the real self only very briefly mention the gritty, modern people to find, but try to find the real self, the real self, and because it's hard and unhappy. Country individuals already born into the world to live, where to find the real me, What does that mean? So, now I'm being fake and worthless is discarded. You may be happy to accept the existing and recognized me. Find the real self, the process for finding the essence of the country, but the process can be upside down, chasing the vain desire. It look like, no matter anywhere in all i am. The country does not change the existence The appearance and adapted to suit the situation, although it may look different.

하나 써 봤는데 관련되어 머리에서 나오는 생각들이 많아진다. 책을 읽을 때도 그런 일이 많았는데 솔직히 책을 읽는다는 것이 무엇을 얻기 위한 것이기도 하지만 한편으로는 꼭 그래야 할 이유도 없다. 그냥 읽고 넘어가도 하등 문제가 없다. 아니, 읽으면서 아무런 생각이 들지 않아도 문제가 없다. 책을 읽으면서 무엇인지 알 수 없는 울림이 있다면 그것이 무엇인지는 몰라도 그것으로 족하다고 본다. 꼭 표현해야 할 이유는 없다고 본다.
 've Tried one, I think they are related to and coming from the head increases. On the other hand, there is no reason to do so, it happen when you read a book I had to read the book, I honestly do but also will get. There is no problem to just skip reading lower. No, I do not think while reading is not a problem. While reading a book you can not know what ringing with it, but what if it is family. The reason that you need to express.

책의 모든 내용을 개인적으로는 마지막에 나온 문장이 대변하는 것이 아닐까해서 적어 놓는다.
 May represent the last sentence, and write down all of the content of the book personally.

"하지만 행복은 추구한다고 얻을 수 있는 것이 아니라는 것이 노력해도 안 된다는 허무주의가 아님은 물론입니다. 좋은 미래를 추구하기보다 좋은 과거를 축적해 가는 마음으로 살아가는 것. 두려워할 필요도 없고 기가 죽을 필요도 없이 있는 그대로의 자신으로도 괜찮다는 것. 지금이 괴로워 견딜 수 없어도, 시시한 인생이라고 생각되어도, 마침내 인생이 끝나는 1초 전까지 좋은 인생으로 바뀔 가능성이 있다는 것. 특별히 적극적인 일을 할 수 없어도, 특별히 창조적인 일을 할 수 없어도,지금 거기에 있는 것만으로 당신은 충분히 당신답다는 것. 그러니 녹초가 될 때까지 자신을 찾을 필요 같은 건 없다는 것. 그리고 마음이 명령하는 것을 담당하게 쌓아 나가면 나중에 돌아보았을 때는 저절로 충분히 행복한 인생이 되어 있을 것이라는 것 등등. 이러한 '태도'가 아닐까요.
Backing to die than the pursuit of a good future, "but it does not get to pursue happiness, not tried that nihilism is not no need to be afraid to live a good accumulation of the past of my mind.own aS is fine now, even if you are unable to withstand the sufferer, even though I think a crappy life, is likely to turn into a good life until the end of life 1 sec. finally, a particularly aggressive one can be, without specifically creativespontaneously when the mind that this command will charge you enough for you, even if you are unable to work, and now there just seems to be so that you need to find yourself exhausted until and looked later when we build upwould be happy enough life, and so on. 'attitude'?

이것들은 우리가 개인으로서 살아가는 경우의 '태도'입니다만, 사회적 존재로서 우리는 어떤 사회나 세계를 바람직하다고 생각할까요. 그것은 '존엄'이라는 것이 의식되는 사회입니다. 그리고 사람의 '유일성'이나 '일회성'이 의식되는 사회입니다. 이런 것들이 사회를 재검토할 때 기본이 되지 않으면 안 됩니다.
If we live as individuals 'attitude' as a social being, but is desirable for society and the world we think these do. It is the social consciousness 'dignity' 'Uniqueness' or 'one-off' and the social consciousness. These things does not default when reviewing social.

그렇게 되면 저절로 사람을 상품화하여 물건처럼 취급하는 시장경제의 존재 방식이나 사람을 이름없는 군중으로 바꾸고 공공영역을 생략해 버리는 직접 접근형 사회의 문제에도 새로운 빛이 비칠 것입니다. 또 공공 영역뿐 아니라 해체되고 있는 가족이나 지역이라는 작은 공동체에서도 새로운 숨결이 살아날 것이 틀림없습니다.
It merchandising people to treat you like the stuff itself, the existence of a market economy the way people change the name of a crowd that does not omit the public domain, so the problem of direct access to a society that is shining a new light. Is sure to survive a new life in the small community of family and community in the public domain, as well as dissolved and

그러기 위해서는 행복의 변신론에 의한 행복 방정식을 바꾸는 것이 불가결합니다. 그렇게 해나가는 과정에서 행복 방정식을 자신에게 적용하여 자신은 틀렸다고 생각한다거나 자신은 비참하다고 생각하는 '자기 추방'형 사고에서 조금씩 벗어날 수 있지 않을까요.
Changing the happiness equation by the byeonsinron of Happiness To do this, it is indispensable. Would not deviate slightly from the equation of happiness to yourself in the process of doing so, or that you think is wrong his own miserable to think that the 'self-deportation' type accidents.

새로 생겨난 사회 안에서 '거듭나기'의 인생을 오래오래 즐길 수 있기를 바랍니다."
 'Reborn' life in society emerging, hope you can enjoy long, long time. "




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